piątek, 7 czerwca 2013

Trochę idealności i sztuczek



Tak więc w poprzedniej notce myślałam nad psim ideałem. Szybko doszłam do wniosków, iż takiego w ogóle nie ma. W sumie można na siłę doszukiwać się w swoim czworonogu samych zalet, a wszelkie wady traktować z przymrużeniem oka lub całkiem je ignorować, ale czy to ma jakikolwiek sens?
Moim zdaniem żadnego. To takie oszukiwanie samego siebie. Nie ma bowiem psa bez wad, tak samo jest zresztą u ludzi. Idealny pies sprzątałby sam po sobie, sam by sobie gotował, sam wyprowadzałby się na spacer i był na każde zawołanie właściciela. Tylko czy to byłoby czymś dobrym? Nie wydaje mi się. Pies wymaga przede wszystkim uwagi człowieka. Jego zaangażowania, jego czasu, swoistego poświęcenia. Dobrym przykładem może być tutaj książka Antoine'a de Saint-Exupery'ego "Mały Książę". Tak jak jej bohater powinniśmy skupić się na oswajaniu przyjaciela i wtedy ujrzymy jego prawdziwą doskonałość.
Ja uczę się tego cały czas i z dnia na dzień wychodzi mi to coraz lepiej. Najlepiej widać to w postępie jaki osiągnęliśmy w szkoleniu. Niko umie coraz więcej, uczy się coraz szybciej i coraz chętniej. Widać, że jest to dla niego formą zabawą, a nie tylko przykrym obowiązkiem - bo pani sobie coś umyślała to trzeba to robić, bo nie dostanę smaka. Nie. Teraz przysmaki są dodatkowym gratisem. Sama pochwała słowna wywołuje u niego radość i to jest wielki postęp. Nasza lista sztuczek rozrasta się z każdym tygodniem :)


Uczymy się prosić


Chodzić przy nodze

Pokonywać slalom między nogami


A czasami po prostu zostaje nam tylko modlić się o wenę, pomysły na nowe sztuczki


Czasami po wszystkich ćwiczeniach pani serwuje pieskowi profesjonalny masaż łap połączony z manicurem :D


Do tej pory opanowaliśmy:
  • Siad
  • Leżeć
  • Do mnie
  • Zdechł pies
  • Obrót
  • Turlaj się
  • Mód się
  • Piątka
  • Łapa (prawa i lewa)
  • Cofnij
  • W prawo, w lewo, na piętro (iść)
  • Zamknij drzwi
  • Przynieś
  • Zostań
  • Czołgaj się
  • Ukłon
  • Poproś
  • Łap
  • Dotknij
  • Hop (na kolana, na lub przez przeszkodę)
  • Slalom między nogami
  • Ósemka wokół nogami
  • Akuku
  • Nie rusz
I cały czas próbujemy czegoś nowego!



6 komentarzy:

  1. Super!
    Śliczny piesek i fajne sztuczki :)
    Śliczne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)
      Zdjęcia robił mój brat i przyznam szczerze, że mnie zaskoczył :D Skubany pierwszy raz trzymał w rękach mój aparat i sobie poradził!
      Pozdrawiam!

      Usuń
  2. Ładne zdjęcia :>
    My umiemy zaledwie 4 sztuczki :D Ale chcemy się nauczyć ich więcej ...
    Pozdrawiamy!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ^^
      Fotki tym razem robił mój brat i nawet sama jestem z nich zadowolona. Co do szkolenia... wystarczy trochę chęci i czasu, aby coś osiągnąć :) Wam też się uda, zobaczysz!
      Pozdrawiam!

      Usuń